Dla kogo FK Madar
System doskonale sprawdza się zarówno w biurach rachunkowych, w małych firmach, a w szczególności w średnich przedsiębiorstwach, w których wdrożono system zintegrowany.W systemie jednocześnie mogą być prowadzone księgi wielu jednostek, można również prowadzić księgowość w firmie o strukturze rozproszonej, posiadającej oddziały poza siedzibą.
Księgowanie
Obowiązująca zasada ścisłego powiązania FK czy KPR z innymi modułami oraz idea, że "dany dokument rejestruje się tylko raz" pozwala na ciągłą i bieżącą kontrolę sytuacji finansowej firmy. W poszczególnych modułach tworzone są odpowiednie zbiory danych - księgi pomocnicze, w których operacje rejestrowane są"na bieżąco". Takimi księgami są m.in. zbiory rejestrujące zakupy i sprzedaż z magazynu, zakupy pomocnicze, środki trwałe, operacje kasowe i bankowe, rozrachunki z pracownikami.
Do księgi głównej księgowane są za pomocą PK syntetyczne informacje, wynikające ze skontrolowanej ewidencji w księgach pomocniczych. Zastosowany system księgowań automatycznych, szablonów i wzorców dekretacji znacznie skraca czas potrzebny na dekretację i księgowanie, a dodatkowe testy znacznie zmniejszają możliwość pomyłki.
Zawansowane techniki księgowania
Zobacz opracowanie: Zaawansowane techniki księgowe w programie Madar 7
- wyliczanie i księgowanie według rozdzielnika kosztów,
- definicja i kontrola budżetowania,
- księgowanie według wzorca rejestrów, cykliczne,
- prowadzenie operacji dewizowych, rozliczanie różnic kursowych,
- tworzenie bilansu i rachunku wyników,
- automatycznie tworzenie PK i księgowanie: listy płac, amortyzacji, zaliczek,
- prowadzenie operacji dewizowych, rozliczanie różnic kursowych,
- rozliczenie kosztów produkcji, również na poziomie zlecenia.
Moduły towarzyszące
Moduł finansowo-księgowy umożliwia:- rejestry VAT, rozliczanie podatku VAT,
- deklaracje - ewidencja, wystawianie i przedaz e-deklaracji,
- ewidencja środków trwałych oraz naliczenia amortyzacji,
- tworzenie raportów kasowych, ewidencję wyciągów bankowych - również płatności SIMP
- rozliczanie należności i zobowiązań, kompensaty, potwierdzenia sald, noty odsetkowe, wezwania do zapłaty
Wydruki
W programie dostępne są wymagane zestawienia, takie jak dziennik, zestawienie obrotów i sald, bilans czy rachunek wyników. Istnieje również możliwość zaprojektowania własnych zestawień.Kontrola poprawności danych
W programie zastosowano rozbudowany system kontroli dostępu użytkowników do określonych opcji, możliwości korekty wprowadzonych dokumentów, oraz identyfikacji zapisów.Wbudowane testy sprawdzają zgodność i kompletność poszczególnych zapisów w księgach,
Pełna księgowość internetowa dzięki MADAR 7
Program Madar 7 nazywany jest przez nas Internetowym Systemem ERP. Jednym z elementów takiego systemu jest moduł rozliczeń na potrzeby księgowości i rachunkowości. Dzięki więc Madar 7 (Mobile) możliwe jest więc prowadzenie pełnej księgowości internetowej. Online, przez przeglądarkę, bez instalacji oprogramowania na komputerach osobistych, wykorzystując dostępną strukturę sprzętową i programową - to tylko niektóre z zalet zastosowania takiego rozwiązania.Co można robić online?
Wykorzystanie Madar Mobile do prowadzenia pełnej księgowości jest możliwe w szczególności w zakresie:- Prowadzenia ewidencji oraz rozliczania podatku VAT (ewidencja w rejestrach VAT, wydruki rejestrów, sporządzanie deklaracji VAT-7, VAT-7K).
- Wprowadzania Poleceń Księgowania w księgach handlowych, generowanie na podstawie szablonów i wzorców księgowań.
- Sporządzanie wydruków: zestawień obrotów i sald, kart kontowych, rachunku wyników i bilansu.
- Prowadzenia raportów kasowych, bankowych - w tym również kontrola należności i zobowiązań.
- Prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz sporządzania tabel amortyzacyjnych.
- Wystawiania faktur sprzedaży, faktur wewnętrznych, dowodów księgowych, not.
Najważniejsze możliwości systemu
- Księgowanie, rozliczanie płatności w 2 walutach.
- Prowadzenie rachunku kosztów w różnych układach.
- Automatyczne ksiegowania równoległe miedzy zespołami „4” i „5”.
- Analiza kosztów i przychodów wg tematów – niezaleznie od układu planu kont.
- Kontrola dwukrotnego dopisania dokumentu.
- Możliwość zaprojektowania raportów typu bilans, rachunek wyników, przepływy finansowe oraz innych o podobnym zakresie informacyjnym.
Ogólne zasady księgowania
Obowiązująca zasada ścisłego powiązania FK z innymi modułami oraz idea, że "dany dokument rejestruje się tylko raz" pozwala na ciągłą i bieżącą kontrolę sytuacji finansowej firmy. W poszczególnych modułach tworzone są odpowiednie zbiory danych - księgi pomocnicze, w których operacje rejestrowane są "na bieżąco". Takimi księgami są m.in. zbiory rejestrujące zakupy i sprzedaż z magazynu, zakupy pomocnicze, środki trwałe, operacje kasowe i bankowe, rozrachunki z pracownikami. Do księgi głównej księgowane są za pomocą PK syntetyczne informacje, wynikające ze skontrolowanej ewidencji w księgach pomocniczych. Zastosowany system księgowań automatycznych, szablonów i wzorców dekretacji znacznie skraca czas potrzebny na dekretację i księgowanie, a dodatkowe testy znacznie zmniejszają możliwość pomyłki.Automatycznie drukowane są:- Dziennik
- Zestawienie obrotów i sald
- Bilans, rachunek wyników
- Prowadzenie pełnej księgowości: księga główna i pomocnicza
Co trzeba wiedzieć, by rozpocząć
Plan kont
Pracę z programem księgowym należy rozpocząć od wprowadzenia planu kont - jest on podstawową bazą w programie księgowym. W bazie tej umieszcza się również bilans otwarcia - informacje te można jednak uzupełnić w terminie późniejszym. Projektując plan kont należy pamiętać o zasadzie obowiązującej przy prowadzeniu kont rozrachunków z kontrahentami w programie. W planie kont występują tylko konta syntetyczne (należności oraz zobowiązania), analityczny podział według kontrahentów tworzony jest w księdze pomocniczej. Bilans otwarcia dla kontrahentów wprowadza się więc w rejestrach jako inne księgowania.VAT
W programie założono, że dokumenty są w pierwszej kolejności wprowadzane do Rejestrów VAT, z których uzyskuje się ewidencje i wydruki będące podstawą:- rozliczenia podatku VAT,
- ksiąg pomocniczych,
- księgowania na konta księgi głównej,
- rozliczeń zobowiązań i należności kontrahentów (po stronie obciążenia).
Kasa / Bank
Rejestrowane są dokumenty kasowe i bankowe w raportach kasowych. Uzyskuje się ewidencje i wydruki będące podstawą:- ksiąg pomocniczych,
- księgowania na konta księgi głównej,
- rozliczeń zobowiązań i należności kontrahentów (po stronie zapłaty).
Księga główna
Księgowanie w księdze głównej - odbywa się za pomocą poleceń księgowania PK. Do księgi głównej powinny zostać zaksięgowane wszystkie operacje, zarówno te, które inaczej nie są wprowadzane do księgowości (amortyzacja, wynagrodzenia) jak i zbiorczo wszystkie rejestry i raporty. Przy księgowaniu większości operacji można skorzystać z funkcji automatycznego generowania PK, tworzonego na podstawie dokumentów w rejestrze, kasie, banku, l.płac, amortyzacji itp. Wzorce dotyczące rejestrów magazynowych i księgowych można zaprojektować w opcji wzorce rejestrów.Inne ewidencje dokumentów w księgach pomocniczych
- operacje magazynowe -- jeżeli w module magazyn wprowadzane są zakupy towarów handlowych jako PZ, korekty dotyczące zakupów oraz wystawiane faktury, rachunki i korekty dotyczące sprzedaży to na tej podstawie automatycznie tworzą się księgi pomocnicze dotyczące operacji z kontrahentami oraz ewidencji towarowej,
- rozrachunki z pracownikami prowadzone są w programie płace -- należy wprowadzić listy płac oraz umowy-zlecenia,
- zapisy techniczne, pomocnicze, przeksięgowania lub zapisy korygujące można wprowadzać do rejestru innych księgowań.
Zestawienia obrotów
Po wprowadzeniu opisanych dokumentów w odpowiednie opcje i ich dekretacji, możliwe będzie wydrukowanie ,,obrotówki'' - zestawienia obrotów i sald, kart kontowych oraz innych zestawień. Bilans i rachunek wyników jest dokumentem projektowanym, o dowolnym stopniu szczegółowości.Środki trwałe
Ewidencjonowane w module środki trwałe, z możliwością dekretacji poszczególnych obiektów. Następnie przygotowane zbiorcze zestawienie amortyzacji za wskazany okres podlega księgowaniu w PK. Ewidencja- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie ewidencji środków o niskiej wartości,
- tworzenie dokumentów związanych z przyjęciem, przekazaniem, likwidacją i sprzedażą środków trwałych: OT i LT,
- prowadzenie ewidencji lokalizacji terytorialnych i komórek organizacyjnych,
- możliwość aktualizacji wartości,
- możliwość wprowadzania modernizacji środków,
- prowadzenie ewidencji miejsca użytkowania środka.
- oznaczenie osoby odpowiedzialnej
- modernizacji środków i ich przeszacowania,
- tworzenia tabeli amortyzacyjnych miesięcznych i rocznych,
- amortyzacja liniowa, degresywna,
- możliwość tworzenia niezależnej amortyzacji bilansowej i podatkowej,
- wyznaczanie przewidywanego planu amortyzacji.
- dekretacja kont ewidencyjnych, umorzeniowych, kosztowych w układzie rodzajowym oraz według miejsca powstawania kosztów,
- wypełnianie karty środka trwałego
- przyporządkowania zleceń, MPK lub rodzaju robót - również wg wskazania procentowego,/li>
- automatyczne generowanie PK.
MADAR 7
Gdzie pracuję ...
Polecamy e-book:
ZAAWANSOWANE TECHNIKI KSIĘGOWE w programie Madar 7
Wygląd ekranów
Rejestry VAT
Wpłata w kasie