Idea wspólnej pracy działów w firmie jest znana od lat. Teraz - dzięki wdrożeniu aplikacji internetowej Madar 7 - ta idea jest również możliwa do realizacji przy powierzeniu obsługi księgowej biurom rachunkowym.

Biuro rachunkowe "po nowemu"

Zgłaszając się do biura rachunkowego otrzymuję system, który pozwala mi na prowadzenia własnej firmy. Jeśli wystarczy mi tylko jeden użytkownik - mogę pracować całkowicie za darmo!

Podobnie jak zakładając konto w banku uzyskuję dostęp do portalu, na którym mogę: wprowadzić przelew, wydrukować historię konta, założyć lokatę - w nowym programie mogę wystawić fakturę VAT, wporowadzić płatności czy podejrzec dane finansowo - księgowe.

Mogę również skorzystać z możliwości wdrożenia rozbudowanego systemu Madar 7, który pozwala między innymi na: prowadzenie magazynu, wystawianie faktur, prowadzenie raportów kasowych, rejestrowanie umów o pracę, wprowadzanie absencji, drukowanie zaświadczenia o zarobkach.

Ponadto mam dostęp na bieżąco do informacji wprowadzanych przez biuro rachunkowe - takich jak: niezapłacone faktury i dostawy, stan konta bankowego, wynik finansowy, podatki do zapłaty.

Taka współpraca z moim biurem rachunkowych niczym w zasadzie nie różni się od posiadania "działu księgowości", wszystkie bowiem księgowania, wpisane faktury, wyliczone koszty, wystawione deklaracje, listy płac, raporty bankowe są widoczne w używanym programie.

Z drugiej strony mogę wykorzystać doświadczenie pracowników biura rachunkowego i być pewnym rzetelności prowadzenia mojej księgowości, rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym, spraw płacowych i kadrowych.

Jak to działa?

Niezależnie, gdzie znajdują się moje dane oraz aplikacja (na serwerze moim, biura rachunkowego czy Madar-u) dostęp do danych mają pracownicy mojej firmy oraz pracownicy biura rachunkowego - przez przeglądarkę internetową. W zależności od przydzielonych uprawnień moi współpracownicy mogą mieć dostęp tylko do wybranych funkcjonalności, na przykład: gospodarka magazynowa, zaopatrzenie, sprzedaż i dystrybucja, kasa i bank oraz do przeglądania informacji księgowych.

Każdy z nich otrzymuje własne, unikalne zestawy haseł. Jednocześnie przydziela się mu uprawnienia:

  • dostępu do opcji,
  • możliwości dopisywania lub modyfikacji danych,
  • okresowej możliwości zmian.

Pracownicy biura rachunkowego mogą natomiast w oparciu o tak wprowadzone dane uzupełnić je o dokumenty, wymagane do prowadzenia rachunkowości w wymaganej formie: ksiąg handlowych (rachunkowych) lub ksiąg uproszczonych (podatkowej księgi przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów).

Nie muszę nadmiernie dużo inwestować

Wystarczy:
  • dowolny komputer posiadający system operacyjny Windows, Linux lub Mac
  • dostęp do Internetu poprzez przeglądarkę internetową,
  • podłączona drukarka - jeżeli wymagane jest drukowanie dokuemntów (np. wystawionych faktur VAT, potwierdzeń zamówień)
UWAGA! Nie jest wymagana żadna instalacja ani konfiguracja dodatkowego oprogramowania.

Zarabiam na księgowości internetowej

Nie mam tyle czasu, by przed każdym wyjazdem przygotowywać zestawienia i kopiować dane na mojego laptopa. Będę mieć dostęp do danych firmowych: telefonów, niezapłaconych faktur, cenników również poza biurem.

HTC, GalaxyZyskuję natychmiastową wiedzę.

Chcę samodzielnie wprowadzać dokumenty, a równocześnie móc skorzystać z pomocy mojej księgowej w wyliczeniu podatku. Będzie widziała wszystkie moje dane.

icon Oszczędzam czas i pieniądze.

Potrzebuję narzędzi do szybkiego wystawiania faktur vat i kontroli niezapłaconych. To rozwiązanie jest bezpłatne i wygodniejsze od dotychczas używanego.

iconŁatwiej i sprawniej prowadzę firmę.

Nie chcę martwić się, że w przypadku kradzieży czy zniszczenia mojego komputera znikną również moje dane. Nie muszę tak często wykonywać archiwizacji, bo dane są chronione przez dostawcę, a wersje oprogramowania webowego są zawsze aktualne. Wystarcza netbook z abonamentem mobilnym w sieci Plus.

t-mobile Ograniczam koszty IT w mojej firmie.

Ja i mój wspólnik chcemy pracować z dowolnego miejsca, w którym aktualnie przebywamy i mieć dostęp do wszystkich wprowadzonych przez nas danych. Wykorzystujemy smartfony i notebooki.

orange.pl Zyskuję wiedzę o stanie firmy.

Klient wystawia dokumenty w programie dzięki czemu Biuro Rachunkowe ma mniej pracy.

orange.plObniżam koszt usługi

Co należy wiedzieć o oferownym rozwiązaniu?

Rozwój funkcjonalny oprogramowania to nie wszystko. Wraz ze wzrastającą ilością urządzeń przenośnych i powszechnością internetu, konieczne stało się używanie oprogramowania obsługianego przez przegladrkę - również w firmie. Co można powiedzieć o programach Madar Mobile?
  1. To nie jest nowa aplikacja napisana dla potrzeb pracy przez przeglądarkę. Pod względem budowy i funkcjonalności są to te same programy.
  2. Aplikacja mobile wymagała stworzenia osobnego modelu komunikacji z użytkownikiem - modelu generowania odpowiednich stron wyświetlanych w przeglądarce, obsługi zdarzeń itp. Ale bazą jest ten sam kod programu, z funkcjonalnością 95% "tradycyjnego" programu.
  3. Nie ma oddzielnego transferu danych pomiędzy aplikacją webową i desktopową, obie aplikacje pracują na tych samych bazach. Dane wprowadzane do obydwu programów zapisują się do samych baz, a raporty i zestawienia tworzone są na podstawie tych samych informacji.
  4. Za nowym interfejsem komunikacji z użytkownikiem kryje się funkcjonalność aplikacji destopowej.
  5. Program webowy i desktopowy można stosować zamiennie tzn. jednocześnie pracować na obu wersjach. Dzięki temu zawsze można skorygować dane, wprowadzić inną część czy przeprowadzić analizy z poziomu aplikacji desktopowej.
  6. Instalacja programów Mobile jest prosta, eliminuje się konieczność użytkowania i zapewnienia zgodności wersji innego oprogramowania: bazy danych, serwera (np. apache), innych platform (takich jak Java, PHP).

Założenia

  1. Każdy z klientów otrzymuje własne, unikalne zestawy haseł. Jednocześnie przydziela się mu niezależnie uprawnienia:
    • dostępu do opcji w programie (listy dostępnych opcji),
    • możliwości dopisywania danych (bądź samego przeglądania),
    • okresowej możliwości zmian.
    Jest więc możliwe taka konfiguracja programu, by użytkownicy klienta mogli pracować tyko w wybranych modułach np. gospodarka magazynowa, kasa, banki, zaopatrzenie.
  2. Ilość użytkowników obsługujących jednocześnie działające produktywnie aplikacje: kilkudziesiąt.
  3. Wsparcie techniczne zależne od warunków podpisanej umowy serwisowej.

Wymagania

  1. Dzieki pracy przez przeglądarkę - po stronie klienta nie jest wymagana żadna instalacja ani konfiguracja dodatkowego oprogramowania.
    Działanie aplikacji nie jest zależne od stosowanego systemu operacyjnego na danym komputerze. Użytkownicy po prostu uruchamiają przeglądarkę, wprowadzają odpowiedni adres, podają hasło i mogą rozpocząć pracę.
  2. Biuro rachunkowe
    • serwer lokalny,
    • komputery pracujące lokalne, posiadające system Windows lub Linux,
    • dostęp do serwera albo w trybie klient-serwer, albo przez przeglądarkę internetową,
    • zdalny dostęp przez http (przeglądarka WWW),
    • biuro ma dostęp do wszystkich danych wprowadzanych w programie przez swoich klientów.
  3. Klient biura
    • dowolny komputer posiadający system operacyjny Windows lub Linux,
    • dostęp Internetu poprzez przeglądarkę internetową,
    • klient pracuje tylko zdalnie,
    • dostęp jedynie do wybranych modułów, np.: magazyn, sprzedaż, zamówienia, kasę i bank,
    • możliwość drukowania wymaganych dokumentów (np. wystawionych faktur VAT)
    • dostęp wyłącznie do dokumentów firmy bez elementów obsługiwanych przez biuro rachunkowe, które są mu dostępne wyłącznie w trybie przeglądania.